មានអ្នកសិក្សាស្រាវជ្រាវខាងបុរាណវិទ្យាជាច្រើនរូប ដែលសិក្សាអំពីសិល្បៈខ្មែរតែងតែសន្និដ្ឋានថា ប្រពៃណីកសាងរូបព្រះនាងធរណី ឬរំសាយសក់សព្វថ្ងៃនេះ ដើម្បីជាទីគោរពបូជា គឺបានបន្តវេនពីសម័យបុរាណ។ មែន! សេចក្តីសន្និដ្ឋានបែបនេះមិនខុសទេ ព្រោះនៅតាមវត្តអារាមក្តី និងតាមចម្លាក់នាសម័យអង្គរក្តី គេរមែងតែឃើញវត្តមានរបស់ចម្លាក់ព្រះនាង ទោះបីជាពួកគេមិនបានបង្ហាញតឹកតាងជារូបភាពពាក់ព័ន្ធពីអតីតភាពក្តីរបស់ចម្លាក់ទាំងនោះក៏ដោយ។
យោបល់ដែលទទួលស្គាល់ថា ការគោរពបូជាព្រះនាងគង្ហីញធរណីខ្មែរនាសម័យទំនើបនេះ បានកកើតឡើងតាំងពីបុរាណកាល គឺជាការពិត ហើយទស្សនៈនេះបានដិតជាប់ក្នុងមនោសញ្ចេតនារបស់យើង ជាពិសេសនៅពេលដែលយើងទៅកាន់ទឹកដីកំណើតនៃវប្បធម៌ខ្មែរ គឺអង្គរបុរីម្តង។
ដូច្នេះ ការដែលយើងគាំទ្រទស្សនៈរបស់អ្នកស្រាវជ្រាវខ្មែរ ដែលបានចាត់ទុកថា ព្រះនាងគង្ហីញធរណី មានប្រវត្តិដ៏យូរលង់នោះ គឺជារឿងធម្មតា ដោយហេតុថា វាជាការរំលឹកនូវអតីតកាលរបស់ប្រពៃណីខ្មែរដ៏បុរមបុរាណខាងលើនេះតែប៉ុណ្ណោះ។
ឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែង នៅសារមន្ទីរជាតិភ្នំពេញ យើងបានឃើញខាងចម្លាក់សំរិទ្ធមួយ នាស.វទី ១៦-១៧នៃគ.ស តំណាងឲ្យព្រះនាងគង្ហីញព្រះធរណី។ នេះបង្ហាញពីសារសំខាន់នៃតួអង្គនេះ ក្នុងចំណោមតួអង្គដ៏ច្រើនទៀត ដែលមានក្នុងលទ្ធិព្រះពុទ្ធសាសនា បែបថេរវាទ
យោបល់ដែលទទួលស្គាល់ថា ការគោរពបូជាព្រះនាងគង្ហីញធរណីខ្មែរនាសម័យទំនើបនេះ បានកកើតឡើងតាំងពីបុរាណកាល គឺជាការពិត ហើយទស្សនៈនេះបានដិតជាប់ក្នុងមនោសញ្ចេតនារបស់យើង ជាពិសេសនៅពេលដែលយើងទៅកាន់ទឹកដីកំណើតនៃវប្បធម៌ខ្មែរ គឺអង្គរបុរីម្តង។
ដូច្នេះ ការដែលយើងគាំទ្រទស្សនៈរបស់អ្នកស្រាវជ្រាវខ្មែរ ដែលបានចាត់ទុកថា ព្រះនាងគង្ហីញធរណី មានប្រវត្តិដ៏យូរលង់នោះ គឺជារឿងធម្មតា ដោយហេតុថា វាជាការរំលឹកនូវអតីតកាលរបស់ប្រពៃណីខ្មែរដ៏បុរមបុរាណខាងលើនេះតែប៉ុណ្ណោះ។
ឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែង នៅសារមន្ទីរជាតិភ្នំពេញ យើងបានឃើញខាងចម្លាក់សំរិទ្ធមួយ នាស.វទី ១៦-១៧នៃគ.ស តំណាងឲ្យព្រះនាងគង្ហីញព្រះធរណី។ នេះបង្ហាញពីសារសំខាន់នៃតួអង្គនេះ ក្នុងចំណោមតួអង្គដ៏ច្រើនទៀត ដែលមានក្នុងលទ្ធិព្រះពុទ្ធសាសនា បែបថេរវាទ
![](http://1.bp.blogspot.com/_b0xJ7qk6DTc/TG90pU_i9JI/AAAAAAAAA4A/3TSvL5japaI/s1600/tag_blue.png)
Responses
0 Respones to "ប្រភពចម្លាក់នាងគង្ហីញព្រះធរណី"
Post a Comment